Dagbog Ketchup

Dagbog Ketchup

tirsdag den 7. april 2015

5. uger drægtig ...

Ketchup er en ung og fin stram tæve hvilket er rigtig tydeligt at se, nu vi har 3 drægtige  tæver i vores flok. Hendes drægtighed bæres utrolig flot og hun er mægtig mobil i terrænet trods sin fylde.

Hendes dievorter er ved at være store og hun er smuk og rund. Hendes favorit plads er hundesofaen i forgangen. Her kan hun holde øje med alt i huset og bare ligge og dase :-) Hun er ekstremt kælen og bliver nærmest helt sagelig når vi nusser om hende.

Ketchup træner stadig lidt med forstået på den måde at hun får lov at løbe efter en enkelt dummy eller to, i et søg med Indy. Hun vil frygtelig gerne arbejde og det her med at lave ingenting er absolut ikke noget for hende. Hun savner rigtig meget at få lov at lave lidt. Normalt går jeg spor med tæverne når de er drægtige, fordi det er lidt mere skånsom træning rent fysisk og giver god motion til hovedet. Men da jeg selv er syg med noget i klemme i nakken som gør at min venstre arm ikke virker - så kan jeg ikke spore med hundene, desværre. Så må vi jo finde på en anden løsning :-)

Søg er alt efter terrænet også en tålelig aktivitet og Ketchup elsker at gå søg så for hende er det super dejligt.

Det er slut med at være i hundegård nu. Ketchup fylder for meget til at hun skal have lov at springe op og ned af vores kasser i boksene så nu bor hun permanent indenfor, hvilket passer hende meget godt skulle jeg hilse at sige fra princessen :-)

Jeg skal også hilse fra det fædrene ophav og huske at nævne at Navy var på officiel Working Test i fredags og havde debut i vinderklassen. Han bestod med 87 point hvilket blev til en flot 3.vinder WT3, det var en super fin dag og vi er meget stolte af dygtige Navy !


Ingen kommentarer:

Send en kommentar