Dagbog Ketchup

Dagbog Ketchup

fredag den 26. juni 2015

Dyrlæge besøg og meget andet

Beklager de manglende opdateringer - men min ryg er virkelig dårlig så jeg har svært ved at finde energierne til andet end det som er mest vigtigt nemlig at være omkring hvalpene.

I mandags var de alle til dyrlægen og blive vaccineret og chippet. Det var et kuld skønne hvalpe, som fik SÅ meget ros af dyrlægen - ingen anmærkninger af betydning. En enkelt med en lille smule navlebrok som var så lidt at det går i sig selv, en enkelt med en mælketand der sad lidt snævert på overmunden - ellers var alle hvalpene super fine og trygge. De susede rundt og lavede ballade fra vi kom til vi gik.

Ingen af dem sagde et kny da de blev chippet, og det er bestemt min dyrlæges fortjeneste - de er bare super dygtige på Vrønding til at sørger for at aflede hvalpene med lidt godt A/D dåse mad mens de chippes og vaccineres. Herligt.

I ugen der er gået har de haft vikar og fantastiske Helle Stockfish, Anne Sørensen og Per Kejlstrup har passet hvalpene for os mens vi var på en todages træning i Sverige. Tusinde tak det var skønt at få lov at give den gas og ikke tænke på alt det der hjemme det nød vi.

Vel hjemme kunne vi se at hvalpene havde stor trivedes de var så skønne og veltilpasse.

I dag er den første hvalp rejst her til morgen - Store fine sorte Runner med det lyseblå halsbånd skal bo hos Gunnar i Hobro hvor han skal bruges til schweiss spor og hvis han bliver dygtig nok måske optages i Schweissregisteret - spændende !

I aften hente Nana sine fine sorte tæve Remix, som er hende med det røde halsbånd. I morgen aften henter Carsten og Birgitte fine Royal alias Balder som skal bo i Vejle - begge hvalpe kommer til træning hos os og det glæder vi os til at følge de to.

De to gule drenge bliver her en god uges tid endnu så Kristian og Jette, Nicolaj og Line er helt klar til at få dem hjem.

Så er der kun de to der skal til det store udland tilbage. Raska og Rutta. Smukke sorte piger og de skal jo passes - men jeg tror måske nok at jeg gerne vil have min lille Tweed passet istedet så Lena Nørgaard skal nok have fornøjelsen af mig lille bæst i stedet :-)

Vi får se hvordan det kan passes ind i den kommende tid - Kent og Gitte skal have fornøjelsen af en af pigerne :-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar